50 sprzedanych maszyn po siedmiu latach od premiery? Na pozór nie ma się
czym chwalić. A jednak – bo gdy chodzi o największy żuraw samochodowy świata,
nic nie jest oczywiste. Mowa o Liebherr LTM 11200-9.1.
Ten dziewięcioosiowy żuraw o masie 108 ton (bez balastu) jest w stanie
podnieść 1200 ton ładunku, a jego główny wysięgnik ma 100 metrów. Zaskoczeniem
może być fakt, że taki olbrzym jest w stanie jechać z prędkością 75 km/h. Jedynym pojazdem,
który jest w stanie z nim konkurować, jest Terex AC 1000.
Liebherr LTM 11200-9.1 został po raz pierwszy zaprezentowany na targach
Bauma w 2007 r. Tak ogromne maszyny nigdy nie sprzedają się masowo. Podobnie
było z LTM 1500 (udźwig 500 ton), który przez pierwsze 10 lat zdobył 200
odbiorców. W przypadku LTM 11200-9.1 doszło jeszcze załamanie popytu
spowodowane kryzysem. Oznacza to, że 50 sztuk w siedem lat wcale nie jest złym
wynikiem. Natomiast wersja gąsienicowa, LTR 11200, znalazła dotychczas 16
kupców.
Pięćdziesiąty żuraw modelu 11200-9.1 został kupiony przez japoński koncern
Yamagata. Teraz w Japonii znajduje się już pięć takich żurawi, kolejne pięć
jest w Meksyku, a cztery w Brazylii, zaś niemieckie przedsiębiorstwa kupiły
dotychczas siedem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz