Dziś, dla odmiany, przeskoczymy z tematów budowlanych na
motoryzacyjne. Nie bez powodu: Alfa Romeo Giulietta zdobyła prestiżową nagrodę
za wzornictwo – Compasso d’Oro.
Compasso d’Oro, czyli Złoty Cyrkiel, to nagroda przyznawana
od 1954 r. we Włoszech, początkowo przez dom handlowy Rinascente, następnie (od
1964 r.) przez Stowarzyszenie Wzornictwa Przemysłowego (ADI - Associazione
per il Disegno Industriale). Jest przeznaczona dla produktów wykonanych lub zaprojektowanych
we Włoszech. Obok niemieckiej iF Design Award i brytyjskiej Red Dot
jest jedną z najważniejszych nagród w sferze wzornictwa, które dają do
zrozumienia, że konstrukcja maszyn nie ogranicza się do czystej techniki, lecz
równocześnie jest sztuką. Laureaci Compasso d’Oro są wyłaniani co trzy lata.
Fundacja ADI gromadzi od lat nagrodzone projekty, tworząc
historyczną kolekcję nagród Compasso d’Oro. W 2004 r. Ministerstwo Kultury i
Dziedzictwa Narodowego wpisało tę kolekcję na listę dziedzictwa narodowego
Włoch, uznając ją za zbiór o wyjątkowej wartości artystycznej i historycznej.
A co z Alfą Romeo? Compasso d’Oro nie jest jedynym
wyróżnieniem, na które zasłużył nowy model Giulietty, i słusznie. Nie
umniejszając znaczenia nowego silnika, rozwiązań wspomagających bezpieczeństwo
i udogodnień dla kierowcy, spójrzmy na design. samochód ma charakter sportowy,
co podkreślają nowe wzory felg, osłona chłodnicy, kształt szyb, a nawet
niewidoczne klamki tylnych drzwi. Pojawiły się trzy nowe kolory nadwozia: brązowy,
anodowany niebieski i biały wpadający w błękit. Wnętrze zostało wykończone ze
szczególną dbałością o szczegóły i również wyraża sportowego ducha, m. in. za
sprawą spłaszczonej u dołu kierownicy i czarnych foteli pokrytych skórą lub
alcantarą.
Made in Italy po raz kolejny nie zawodzi swoich miłośników. Alfa Romeo
Giulietta łączy w sobie sportowy styl i elegancję, co czyni nagrodę Compasso
d’Oro w pełni zasłużoną.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz